Thursday, April 22, 2010

Favourite Anime n Movie

Hmmm, aku rasa ramai org suka tgk anime....anime fav aku tentulah dari studio G.H.I.B.L.I .....anime yg aku jatuh cinta buat pertama kalinya adalah SPIRITED AWAY (lagu theme pun best)...sejak tu, aku gila collect n beli dvd oleh animator hayao miyazaki....quiet interesting n tak bosan tengok walaupun berkali2 aku tengok...
1. grave of the fireflies - menarik n touching, recommended utk kanak2 agar lebih menghargai kehidupan. dah kuar dvd non anime...lg sedih
2. kiki's delivery services - enjoy movie
3. my neighbour totoro - my fav theme song..ceria sangat
4. yang lain tu oklah laputa : castle in the sky, princess mononoke, whisper or the heart, only yesterday dan etc.

Pernah dengar Children of Heaven (Iranian film)? Cerita yg touching dan sampai skang aku masih mencari dvd nie kat speedy video tapi masih tiada stok (dulu aku pinjam member punya). Cerita ttg sepasang kasut..tapi siapa sangka kan...sepasang kasut boleh dijadikan cerita tauladan yang cukup pandai digarap. Tengok banyak kali tapi nangis gaks..ekekekeke..Also recommended untuk kanak2...agar lebih bijak menghargai dan bersyukur.

Kesimpulan : Bersyukur apa yang kita ada. Memetik lagu yang pernah kudengari "Apa yang ada jarang disyukuri, apa yang tiada sering dikesalkan, nikmat yang dikecap barukan terasa, bila tiada di dalam genggaman"
(sambil makan mee sanggul aka siput cecah sambal..sedap gaks rupanyer)


No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...