Nuffnang

Monday, August 30, 2010

Say XX to Indonesia


Sebaik membaca artikel "Rakyat Indonesia lempar najis ke Kedutaan Malaysia", apa yang mampu aku katakan pada diri sendiri hanya "kolot", "tak berpelajaran", "otak tak der ker". Tapi itulah kan..apa yang derang dapat. Memang dah terkenal secara tak langsung. Kalau terkenal dengan something new invention ok gaks. Ini idak...terkenal sebab pegang najis orang dan buang kat orang lain. Ehehehe. Agak lawak kan...


Tapi itulah indonesia, dari Malaysia sambut merdeka sampai kini ada jer isu yang di'kasi panas'. Tentan tarian la, tentang nelayan la. Tapi sebelum tuding orang lain dulu, tengok-tengoklah persekitaran di sana dulu. Tak payah cari silap orang lain. Renung-renungkan silap sendiri diri..Ambil jari dan tunjuk pada diri. Nahhh, carilah kelemahan diri, baiki dulu kemudian barulah fikirkan orang lain. Salah satu tanggungjawab khalifah adalah memelihara akal. Tegah dulu kemungkaran yang ada di sana. Jadilah khalifah yang baik.


Kenapa perlu bertelingkah? Kita asal dari serumpun yang sama, mungkin sama-sama Muslim, ramai rakyat Indonesia di Malaysia dan ramai rakyat Malaysia di sana. Semua tu sedikit sebanyak menjana ekonomi negara masing-masing. Berapa ramai artis Indonesia menetap disini? Namun, itulah rakyat Indonesia yang kuat memberontak.


(p/s : Anyway, I'm proud to be Malaysian..Selamat Menyambut Hari Merdeka yang ke 53 "1 Malaysia Menjana Transformasi")


No comments:

Post a Comment

FOSSIL PRELOVED FOR SALE

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Anda mempunyai koleksi handbag fossil dan ingin menjualnya? Emelkan kepada saya myghibli@gmail.com ...