Friday, October 8, 2010

Perihal Tudung


Aku ingat lagi, aku mula memakai tudung semasa Tingkatan 4, sebenarnya agak lambat...Masa tu akak aku dah lama pakai tudung...

Masa memasuki tingkatan 4, hatiku tergerak nk bertudung tapi selepas sekolah aku tak pakai tudung...Tudung dulu-dulu tak banyak pilihan. Nk beli tudung bawal jauh sekali, maklumlah harga yang agak mahal.

Kemudian, tudung diikat ala2 'itik'. Ntahlah aku kurang pasti kenapa dapat nama tu, walhal itik bukan pakai tudung pun...Ehehehehehe. Kalau tak ikat 'ala itik', guna brooch O utk masukkan tudung yg dipin dalam brooch O tu...kelakar plak bila difikirkan transformation tudung...:). Aku cuba google tak der plak gambar tudung2 ala 90's.

Apapun tudung sekarang, terlalu banyak pilihan...bermula dari tudung wardina, tudung ekin dan macam2 lagi. Cuma aku bukan penggemar trend terkini tudung....

(p/s: jangan pakai tudung saji udahler...ekekekeke)

No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...