Nuffnang

Wednesday, January 26, 2011

Kartun Dulu..Kartun Sekarang

Dulu-dulu zaman tak der astro, atau mungkin famili aku yang tak subscribe astro..maklumlah mahal kan..Kartun fav mmg banyak. Tapi paling aku suka dan sanggup tunggu kartun hikayat sang kancil dan monyet, gagak yang bijak, hikayat sang kancil dan buaya dan lain2.



Kartun skang yang aku layan shaun the sheep, sinchan, chibi maruko chan. Umur dah bertambah tapi sememangnya layan kartun menggembira dan melapangkan hati. Apa kartun yang korang layan ek?




Shaun the sheep - Berkisar kehidupan di ladang kambing biri-biri. Hero cite nie yang baring kat atas nie haa..Hero ini serba boleh, sedaya upaya cuba selesaikan masalah walaupun kadangkala caranye mendatangkan masalah. Dibantu oleh watak tambahan seperti anjing yang menjaga sheep, tuan ladang yang pakai spek tebal dan babi yang dengki pada sheep. Cubalah layan sekali...baru tau!


Chibi Maruko-chan - Aksi budak kecik baju merah sungguh mencuit hati, degil dan kuat membentak. Atuk yang selalu mengiakan kata-kata Maruko, naik lemak la dia..Ehehehe. Setiap Sabtu di NTV jam 10 tak silap aku. Kat astro channel anime hari sabtu jam 10.03 pagi.



Sinchan - Watak utama Nohara Sinchan. Aksi utama gatal dengan pompuan seksi, goyang punggung dan kepala benjol. Ahahahaha. Kartun yang pasti layan setiap Sabtu jam 7.00 malam ntv7.

2 comments:

  1. tambah satu lagi, Spongebob Squarepants!

    ReplyDelete
  2. uitss, suka gak kartun tu...skang dok gile kartun totoro (dlm dvd jer) oleh animator hayao miyazaki...

    ReplyDelete

FOSSIL PRELOVED FOR SALE

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Anda mempunyai koleksi handbag fossil dan ingin menjualnya? Emelkan kepada saya myghibli@gmail.com ...