Tuesday, January 18, 2011

At Last....The movie that i've waited so long

THE SONG OF SPARROWS...Dua minggu lepas ada terbaca reviews tentang movie nie di dalam the stars, editor tu punya minat yang sama dengan aku. Juga meminati The Children of Heaven.

Sebenarnya aku dah lama tau tentang movie nie tapi hasil goggleku. Filem ini diterbitkan pada 2008. Dah agak lama aku cuba mencari dvd, tapi tak berjaya. Namun akhirnya, baru aku tau....rupanya movie sebegini juga memasuki Malaysia cuma limited cinema jer. Aduihh kenapa lah aku baru tau?? Tapi mana ada manusia yang serba tau kan. :D.

Cerita ini belum ku tonton namun lebih kurang gini. Seorang penjaga burung ostrich, Malek secara tidak sengaja melepaskan seekor burung tersebut. Akibatnya Malek dimarahi oleh majikannya dan dia melakukan mcm2 kerja untuk membayar kerugian. Selain itu Malek juga mempunyai fokus untuk menggantikan hearing aid anak gadisnya. Disinilah bermulanya kisah hidup Malek yang jujur dan ikhlas. Karya Majid Majidi dari Iran sungguh menarik dan ikhlas.

2 gambar terawal kat bawah nie nampak seakan-akan daun2 gugur tapi sebenarnya ikan emas yang secara tidak sengaja terlepas.Jangan lupa saksikan filem yang mampu meruntun hati. Ehh, tukang promote plak aku :D.

Movie yang masih kucari, kalau ada maklumat camne nak beli dvd bolehlah kongsi2 ya....






No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...