Thursday, February 17, 2011

Lipas @ Cockroach..geli weeeiiiiii

Taip nama serangga nie aku dah GELI...geli giler....tapi aku nak taip gaks...ehehehhe. Google and view image lipas or cockroaches pun dah gelis giles.


source : goggle (aku geli giler, sampaikan tak leh copy real cockroaches pictures)

Aku sangat bernasib baik, rumah yang aku dok sekarang tak der lipas. Alhamdulillah bersyukur sangat. Kalau nampak lipas, gerenti aku jerit. Kalau yang terbang...leh bayangkan jeritan aku tu...

Dulu, masa belajar kat rumah sewa aku, tetiba keluar lipas dari lubang dinding bilik air. Keluar mak bapak, atuk nenek dia yang warna putih tu...gelis giler. Ntahlah kenapa lipas tu keluar tiba2..agak2 berlaku gangguan kat lubang tu kot.

Itu belum lagi kisah lipas terbang. Ada sorang je housemate yang tak takut lipas. Lipas yang terbang tu seekor ja, tapi kitaorang kat bawah nie menjerit dan asyik keluar masuk bilik gara-gara lipas yang jugak keluar masuk bilik. Kelakar gila....

Aku tambah geli bila tengok telur dan badan lipas. Geliiiiii......Kalau korang layan movie joe's apartment..aku geli gaks hidup serumah dengan ribu raban lipas...

source : youtube (joe's apartment)


Walaupun dikhabarkan, lipas mampu mengubati penyakit..tapi aku tak sanggup
kerna ......i'm really a cockroach phobia...

No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...