Tuesday, March 1, 2011

Bodoh punya orang...aku emo sgt ker?

idakler aku beli sinki gini

Sabtu lepas aku g survey sinki...Kalau bleh nak sink yang tebal sket..Standard size 0.5 mm - 0.7 mm. Kalau nak tebal, kenalah beli sendiri. Aku survey area kajang n bangi jer...

Kedai yang aku g adalah:
  • The Living Depot, Bangi - depan masjid bangi. Price ok, less 30%. tapi size yang aku nak tak der
  • Kedai elektrik menghala ke Metro kajang - brand Rubine je yang jual. Untuk 0.7 mm RM300. Tapi aku cari 1mm
  • Kedai hardware - area komuter kajang. Banyak gak pilihan - OSO (Aus), Tora dan sebagainya. Price bisa dirunding
  • Kedai alatan mandi 3 tkt, tepi highway SILK - Banyak gak pilihan
  • The Hauz, Seksyen 7, Bangi - Banyak pilihan dan layanan bagus walaupun kedai dah tutup ..tapi dia tunggu aku gaks...

Tapi hari nie aku nak cite tentang S**** C******, Kajang....bukan kedai yang tak ok..tapi assistant seorang Melayu perempuan yang rasanya aku tak leh lupa sampai bila-bila..B*d*h punya orang.

Sebelum g sini, aku dah call sbb kebetulan tengok dalam The Star ada promotion. Chinese yang jawap call tu bagus....

"U marilah sini..kita ada banyak sinki"

Aku pun berbunga2 dan tak sabar nak tengok..Bila sampai aku terus g tempat sinki. Ada ini orang b*d*h sombong datang kat aku.

psombong   : akak nak cari sinki camner?
seraiputih    : akak nak cari sinki 2 bowl, range panjang 85cm dan lebar     
                      max 50cm, tebal 1mm (ms tu aku dah ushar satu sinki
                      yang ok)
psombong  :  akak yg nie ok (sambil tunjuk sinki aku tgk), tebal pun
                       tebal (sambil ketuk-ketuk sinki tu)
seraiputih   : bleh tlg cek tebalnya tak...sbb kontraktor akak bagi 0.7 mm
                      tapi akak nak cari 1mm. bleh tlg cek kan? kalau tebal sama
                      baik amik yg kontraktor bagi..
psombong  : ini tebal la akak...(sambil ambil tape ukur utk cek thickness)
seraiputih   : takper..akak tgk dulu, tak beli lagi....kena datang dgn abg...
psombong  : (nada dah naik) bila akak nak datang..arinie ke esok??
seraiputih   : arinie ke esok..dia keje arinie...(aku tak puas hati selagi dia
                      tak cek thickness tu...apa susah amik no siri cek kat
                      komputer).
psombong  : tadi kata tak payah....nak tgk ker? (dia jerit panggil
                      bangla angkt sinki)
seraiputih  : akak nak tau tebal sinki jerrrrrrrrrr...(muka aku dah bengang,
                      aku dah gerak nak blah)
psombong : nanti apa2 saya call k..
seraiputih : (bodoh punya orang....jangan harap nak datang lagi)

last2 aku blah..agak2nya dia yg emo atau mungkin aku yang emo? Anda rasa?

2 comments:

  1. dedua emo kot.. hehe.. jgn marah k... lantak pi la sales girl tu....ala pe susah2.. aritu ila bl sinki jenama tora kat houz depot bangsar setebal 1mm dlm rm500.... nak tau kalau tebal 1mm dia punyer luar warna kelabu..dan sgt berat.. kalau luar dia warna sinki tu jugak kira xsampai 1mm la tu

    ReplyDelete
  2. ihikssss..serai pun sama emo.. :D
    oowhhh...gitu ker..warna tak sama tentukan tebalnya..houz depot kalau wat sales mmg murah...cuma tak bkesempatan g..ada kat area sogo gaks..tunggu next sales houz depot utk cari brg lain...

    ReplyDelete

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...