Nuffnang

Tuesday, August 19, 2014

Menu Overnight Oat

Pagi nie aku teringat stok oat kat rumah yang lambat sangat habis, tahun lepas...stok oat aku ke laut sebab aku dan husband tak lalu nak habiskan...*last2 expired...uhuhuhukss

Dipaksa makan oat seolah2 kena makan apa jer..  susah nor nak telan menu sihat tu. Semua orang tau oat tu sihat, bagus untuk kesihatan tapi makanan yang berminyak dan tak sihat tu juga yang dipilihnya...

Betul kan?

Pagi ini aku jupa menu oat yang aku kira menarik untuk dicuba. Sesuai sebab sejuk dan tak perlu masak...ehehehe

Youtube - Resepi Overnight Oat
Video Overnight Oat <


Menu - Overnight oat (kredit: http://www.wholefoodsmarket.com/recipe/overnight-oatmeal)

  • 2 cups rolled oats (not instant or quick cooking)
  • 2 cups lowfat milk or unsweetened soymilk or almondmilk
  • 1 teaspoon lemon zest
  • 1/2 teaspoon vanilla extract
  • 2 peaches or apricots, pitted and sliced
  • 2 tablespoons agave nectar (optional)

Method: 
Combine oats, milk, zest and vanilla in a bowl, cover and refrigerate overnight. The next morning, scoop oatmeal into bowls and top with pecans, peaches and a drizzle of agave nectar.



8 comments:

  1. Assalammualaikum...

    Hehehe. Ramai yang suke eh overnight oats ni... saya pun suka. Especially now tgh sibuk nak mengkuruskan bdn. mmg sedap pun.. saya suke sangat... makan pagi2 kenyang yang amat...

    Healthy food :)

    -rai-
    www.blograidah.com

    ReplyDelete
  2. Hi, can I contact you through your email? I've something to share that might interest you.

    Aaron
    aarongrey112 gmail.com

    ReplyDelete
  3. Hi, Great information! Would you please consider sharing my link to your readers? Please email me back at haileyxhailey gmail.com.

    Thanks!
    Hailey

    ReplyDelete

  4. توفر الشركة لعملاؤها الكرام الكثير من خيارات و برامج عمليات تنظيف المنازل
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    وخبرتنا العملية و استطلاعنا الدائم لسوق خدمات تنظيف الشقق يؤكد لكم عملاؤنا الكرام انكم حتما ستجدون ما يناسب
    احتياجاتكم ضمن شرائحنا المختلفة والمتعددة المصممة خصيصا لتلبى مختلف احتياجاتكم فى اعمال تنظيف المنازل بالجبيل
    تنظيف المنازل بالقطيف انتشر بكثرة بين الناس لضمان الحصول على افضل اسعار تنظيف الشقق ذلك لأن شركات التنظيف لديها من
    العمالة ما يكفي لأنجاز المهام فى اقل مدة زمنية، ايضاَ كل شركة تنظيف من المفروض ان يتوفر بها ماكينات تنظيف مخصصة فى
    تنظيف الفلل و تنظيف القصور ونظافة المنازل وكل ماكينة تنظيف تقوم بمهام معينة يصعب على ربة المنزل القيام بها بمفردها
    مثل تنظيف القماش و لهذا يفضل إسناد المهمة إلي افضل شركة تنظيف منازل بالقطيف شركة تاج الافضل دائما 0551844053
    شركة تنظيف بالجبيل
    شركة تنظيف سجاد بالجبيل
    شركة تنظيف شقق بالجبيل
    شركة تنظيف فلل بالجبيل


    شركة تنظيف مجالس بالجبيل
    شركة تنظيف منازل بالقطيف
    شركة تنظيف مجالس بالقطيف
    شركة تنظيف سجاد بالقطيف
    شركة تنظيف شقق بالقطيف

    ReplyDelete

FOSSIL PRELOVED FOR SALE

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Anda mempunyai koleksi handbag fossil dan ingin menjualnya? Emelkan kepada saya myghibli@gmail.com ...