Monday, April 11, 2011

Cok Keria......menyelerakan..yummies!


sblm digula-gulakan...

Orang Selatan panggil...kuih keria
Orang KL panggil...kuih keria..
Orang Timur panggil...ntahlah ek..
Orang Utara panggil...cok keria

Aku berpeluang buat cok keria masa balik kampung...One of my favourite kuih..Tapi sebenarnya semua kuih muih memang favourite aku..Aku penah beli kuih smpai RM10 untuk berbuka puasa..Ehehehehe..Syaratnya tak boleh makan nasi dan etc selain KUIH..

Sebut jer kuih ape..insyaAllah aku dah rasa...ehehehe..Cek mek molek...puteri ayu..seri muka...pulut udang...tepung bungkus..karipap...bingka...lompat tikam (pelik kan nama kuih nie)...kuih lopis (cecah sira gulamelaka)..lompang (pelik gak..)..peh nie aku nak wat kajian nama kuih la plak...musykil gak..ehehehe





selepas digula-gulakan..ehehehe

2 comments:

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...