Friday, June 17, 2011

Selamat Hari Bapa untuk Ayahku!


Selamat Hari Bapa..

Surat buat ayah tersayang,

Ayah yang bersusah payah demi anakanda ini, anakanda yang kadangkala nakal, selalu nakal sebenarnya,

"Naik vespa nak ke expo. Semua 5 orang. Bila dah balik expo,takut polis tahan. So kami semua jalan kaki balik rumah tepi kubur sambil takut-takut"

"Kena marah sebab ponteng mengaji. Kakak, abang dan diri saya kena berdiri luar pagar rumah pada malam hari. Kami ramai-ramai nangis"

"Setiap hari ayah hantar ke sekolah naik moto, besh woo naik moto..berangin"

"Masa saya darjah 6, ayah ke sekolah sebab menghantar something, ayah kiss pipi saya..satu kelas menjerit...fuyooooooo (girls school)"

"Bila dapat adik lelaki bongsu..saya tanya ustazah untuk letak nama yg sesuai..saya cadangkan Muhammad Faiz..ayah dan mak ok jer...saya sangat suka"

"Selalu teman ayah sembang lepas hantar kakak belajar kat Perlis, balik malam hari..kang mengantuk..topik utama adalah POLITIK..I LOVE POLITICS until today!"

"Bila bulan puasa, mesti dapat duit sebab puasa sebulan..walaupun kadangkala anakmu ini minum air masa mandi...ehehhee"

"Bila tak dapat A untuk subject Maths masa PMR, saya sedih sebab harapan nak masuk MRSM tak tercapai...ayah bgtau sekolah biasa apa salahnya"

"Bila belajar kat u, sayalah insan yang sedih giler berjauhan dengan keluarga"

"Bila dok kat luar masa belajar, ngadu kat ayah sebab kena naik bas, ayah belikan saya moto scooter merah"

"Bila final year, hardisk untuk tesis rosak, saya sangat sedih...telefon ayah sambil nangis. Ayah masukkan duit dan kawan saya tolong beli hardisk...saya balik penang siapkan tesis yang lagi 2 minggu utk dibentangkan dan alhamdulillah saya grad dengan jayanya"

"Bila dah keje, purse saya cicir..marah dengan diri sendiri sebab lalai..phone ayah sambil mengadu dan menangis..Ayah tlg call credit card utk block.."

Setiap kali balik kampung, bila nak berpisah saya akan pastikan pipi ayah dan mak dicium. Peluk cium pipi mak itu perkara biasa tapi bila cium pipi ayah kadangkala malu sket, tapi saya beranikan diri. Alhamdulillah saya dah kureng malu! Hahahahahaha.

Itulah antara kenangan dengan ayah. Walaupun ayahku tidak membaca blog ini, tapi itulah luahan hati anakmu ini. Semoga ayah sihat selalu dan sentiasa dibawah lindungan dan rahmatNYA..AMIN

~~~~I LOVE U~~~

Yang benar,
Anakanda

No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...