Monday, June 25, 2012

NO manners...kurang ajar punya olang!


Pic : kredit to google

Semalam aku ke Alamanda...tak shopping sangat pun..meneman adik ipar cari kasut.....Lepas berjaya jumpa apa yang dicari2...apa lagi zaassss g makan sebab dah jam 3.00 petang. Perut dah berbunyi minta diisi...waaaaaaaaa...lapar!

Kami g makan kat Mr Kabab, Presint 15. Menu fav aku adalah nan dan ayam tandoori. Mcm2 nan yang ada...plain, butter, garlic, cheese dan onion. Favourite aku adalah butter nan dan ayam tandoori. Air kegemaran adalah arabic tea.....

Air dah sampai, aku minum2 dulu sementara tunggu makanan..plz hurry! i lapar giler nie...ekekekekek

Tengah dok sembang dengan adik ipar...tiba2;

Mr X : Boleh tak u guys, pindah ke meja depan...kitaorang nak combine meja sebab ramai. (nada yang agak sarcastic!)

Aku : **Hanya diam dan terkedu (sebab ayat Mr X sungguh kurang hajar...tak boleh ke guna ayat yang polite sket!..such as "I nak minta tolong, kalau bleh pindah meja..........")

Mr X : Meja lain dah penuh...(Btw, ayat2 dia aku tak ingat sangat..sebab time nie tengah geram...perangai yang sungguh buruk cam kain kotor yang tak dicuci). Time nie aku nampak muka bini dia berspek hitam tak senyum langsung...buat muka serius...what the hell? meja nie aku dok dulu...salah aku gak ke? memang siuuuttt !

Aku : **Aku diam je...sebab aku sebenarnya tak mau pindah....

Adik ipar : **Pun diam je....sebab terkedu gak...last2 adik ipar pun sebut "jom"

Aku : ** Masih tak bangun...sebab aku ada cawan dan teko air yang aku order......siapa nak tlg angkat kan...

Mr X : Tolong angkatkan air nie......ke meja depan ya..tlg akak nie...(nada dah reda bukan sarcastic lg!). Bini Mr X dah senyum say thanks ya..thanks ya...tadi bukan main cam siuttttt

Aku : **Aku tak ingat langsung ayat apa dah tapi dah bangun ke meja depan...Tapi aku benci dengan perangai yang sungguh kurang hajar! Aku boleh berpindah kalau ayat tu lebih polite dan menyejukkan hati..Aku kan dah minum kat situ..tak nampak ke? Kalau ko g kedai yang penuh customers pun ko still kena tunggu kat luar sebelum dibenarkan masuk..same goes with this! Aku benci orang yang kurang berbahasa.....


Yang benar,
Bahasa Jiwa Bangsa




No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...