Thursday, October 11, 2012

Tips untuk menggembirakan diri sendiri

Pagi-pagi nie dah rasa ceria...Semalam tak der mood nk wat keje...Tapi tugas tetap tugas walaupun mood serba gundah gulana.
 
Mood aku dah ceria pagi nie sebabnya......aku berjaya buang sampah kat 3 tong ini..ehehehe..pelik kan...tapi aku mmg dan cuba mengamalkan kitar semula di rumahku..rasa release tension....la la la la
 
Kalau kat rumah, lepas minum susu/air kotak ke...aku tak terus buang kat tong sampah sebaliknya aku simpan dulu kat tempat yang tak terpandang dek mata (ini sgt memerlukan komitmen sepenuhnya tauuuu)...selalu aku tak simpan setahun gitu (gila ape)...sebaliknya lebih kurang 1 - 2 minggu je...
 
Begitu juga dengan botol plastik seperti botol dynamo, botol shampoo, botol cuci tangan dan etc...Termasuk botol kicap yang diasingkan "kekacaan" dengan "keplastikan"...ehehehe (kalau DBP baca, confirm terus dibukukan...wakakakaka)
 
Warna tong kitar semula ada COB (coklat, orange dan biru)...
 
Sekian, melaporkan utk seraiputih.blogspot.com



 
 
Yang benar,
I'm counting Friday...need a break after lonnnnnnggggg weekend jobs

1 comment:

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...