Nuffnang

Friday, February 11, 2011

Panas Hati

Malam tadi aku layan berita @TV3.  Sape yg tgk berita mlm tadi? Ada video penangkapan seorang peniaga kat Taman Pelangi, Juru, Bukit Mertajam oleh MPSP. Ada sorang pakcik ahli PAS, itu kawan ayah aku. Dia peniaga mee (gambar mee yg aku makan tu kat kedai dia la).

Kesian aku tengok ramai yang ditindas. Aku pelik kenapa gerai-gerai yang diroboh kebanyakkan gerai orang Malaysia. Walhal kat situ memang sangat banyak gerai indon, vietnam, bangla dan orang luar.

Aku memang familiar kat situ, sebab aku dok berdekatan. Taman Pelangi, Juru nie kalau mai malam-malam memang rasa cam dok kat oversea. Sebabnya setiap malam peniaga berniaga. Peniaga plak pendatang asing.

Tapi tup-tup ada berita terkini, MPSP hentikan operasi robohkan gerai haram tu. Kenalah adil, ada lagi gerai pendatang yang tak dirobohkan.

Kena nasib Melayu di Penang jer dibuli, banyak je gerai cina, tapi dibiarkan.

TIDAK ADIL...

2 comments:

  1. salam...

    saya pun tengok...tak patut buat mcm tu..kerajaan negeri PP perlu adil dan jangan double standard..

    *follo ur blog..**8

    ReplyDelete
  2. w'kum salam,
    pakcik yg terakhir diinterview tu kwn ayah saya...cian dia..rezeki hanya pada gerai mee...brg lain semua disita

    ReplyDelete

FOSSIL PRELOVED FOR SALE

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Anda mempunyai koleksi handbag fossil dan ingin menjualnya? Emelkan kepada saya myghibli@gmail.com ...