Nuffnang

Wednesday, July 20, 2011

Pengalaman mencari juadah berbuka puasa

Mulakan dengan kurma..insyaAllah dah kenyang

Aku punya pengalaman manis dan pahit mencari juadah puasa pada tahun-tahun sebelumnya.  Mesti korang pun ada kan...Jom kita flash back..mungkin untuk kita renungi dan perbaiki untuk puasa tahun ini...

  • Jangan bawa duit lebih daripada RM30 (ikut ahli keluarga la yaa)...lagi banyak bawak...lagi banyak yang habissss....maklumlah rambang mata dah terliurrrrrrrr
  • Berhati-hati beli lauk siap dimasak...kadang-kadang ada yg dipanaskan utk 2-3 hari...silap haribulan leh keracunan makanan..aku dah biasa kena....
  • Kalau cadang nak beli lauk siap dimasak dan kuih..pastikan kuih tu beli dlm RM1-RM2 jer...confirm tak habis dan terbuang .
  • Walaupun syaitan dah kena rantai, tapi nafsu tetap ada..Nafsu tu yang dok mengelegakkkk.

semua nampak sedap kan....cencaru sumbat

ayam percikk...

murtabak

abang john...opppsss roti john

chicken wings....


Lagi elok kalau korang masak sendiri..walaupun simple tapi terjamin kebersihannyaa.....

Selamat menunaikan tarawih dan selamat menyambut ibadah puasa...

No comments:

Post a Comment

FOSSIL PRELOVED FOR SALE

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Anda mempunyai koleksi handbag fossil dan ingin menjualnya? Emelkan kepada saya myghibli@gmail.com ...