Monday, September 23, 2013

'Kemunculanku' di RTM

Tajuk entry aku sangat klise kan...seolah-olah aku nie artis dan dikenali ramai....ahahaha (gelak).
Alhamdulillah, aku diberi peluang dan ruang untuk hadir Forum Perdana Khas Hal Ehwal Islam Anjuran Pejabat KSN pada 19 Sept 2013 baru-baru ini di Kompleks D. Aku hadir seorang diri. Kebetulan aku beri nama untuk hadir dan email susulan lambat tiba.......jadi aku pun terlupa dan pakai baju kurung biasa jer.
Selepas waktu kerja, aku ke Kompleks D seorang diri. Aktiviti bermula dengan sesi bacaan yassin dan solat Maghrib berjemaah. Seterusnya saya menjamah packed food yang disediakan.  Alhamdulillah, kurang sket rasa sakit gastrik yang aku tahan sejak solat Maghrib.
Tepat jam 8.45 malam, kehadiran VVIP dan tetamu jemputan mula membanjiri dewan.
Selang beberapa minit kemudian, moderator dan panel yang lain turut hadir.
  • Ustaz Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah - moderator
  • Ustaz Don Daniyal Bin Don Biyajid
  • Dato' Mohd Zawawi Jusoh
  • Ustazah Dr. Nik Salida Suhaila Binti Nik Saleh
Pengalaman pertama tengok sendiri rancangan secara live di depan mata. Woww menarik....macam-macam yang moderator dah pesan, antaranya:
  • Ini siaran langsung ya, jadi kalau kamera tiba-tiba focus pada kamu....jangan gelabah, time tulah nk korek hidung, nak make-up dan etc. Buat macam biasa jer...(hahahaha, sangat lucu pesan dia)
  •  Banyak lagi sebenarnya yang dia pesan, tapi aku lupa la plak..
Aku yang pada mula duduk di barisan tengah dan sempat berkenalan dengan kak azizah telah sama-sama berpindah ke barisan depan dek kerana urusetia meminta memenuhkan barisan depan. Aku dengan lajunye ke depan. Sebab utama aku nk pindah sebab orang depan aku agak big size, so aku yang kecik molek nie terlindung dan tak nampak depan...ahahahahahha
Aku duduk 4 barisan dari hadapan dan camera-man agak berdekatan. Kalau dah dok depan, kenalah ready 'muka masuk tv' kan....Aku pun dengan serba pantas sms kengkawan dan keluarga. Ahahahaha.. Yelah rugi oo kalau derang tak nengok muka aku masuk tv.....
Forum berlangsung dengan lancar dan gelak ketawa dek aksi lucu moderator. Panel jemputan juga menarik dan aku pasti ramai yang menantikan Ustaz Don berbicara. Ustaz Don hadir bersama isteri tersayang yang sedang berbadan dua.
Kemudian, aku menerima beberapa sms:
Alina : Dah nampak dah awek cun dok tepi sekali..ehehe
Kakak : gambar nina dekat sah2 nampak betul...glamour tu
Abang :Duduk kusi tepi yer...
Lin : Yeay br nmpk k.nina...tdg purple kan ;)
Asrul :Wahh....masuk tv la dok usha ustaz don
Time tu, aku dah tersengih macam kerang busuk baca sms tu....aku nie dah la tak leh control nk gelak...asyik tahan gelak baca sms member aku dalam keadaan sedikit cover...Yelah kang malu aku kalau kamera fokus kat aku dan aku dok naik syiok dengan handphone.
20 minit kemudian, aku terima lagi sms:
Alina : Dekat giler kamera pokes muka ko br jap nie. taik lalat beso.ahaha
Sal : Ehem2...rajin kakak kite g forum perdana...ehehehe
Lin : 2 kali nampak k.nina...hihihi..pastu iman tanye mcmane mak ngah masuk tv..
Kak Izah : Amboiiii:cantik aihhhh muka kuar TV, sesuai dgn senyum itu sedekah..Hihihi
Asrul : Wahhh...masuk lagi...nmpk jelas tahi lalat kat pipi
Masa tu aku dah control gelak...wakakakaka..lucu..sangat lucuuuuuuuuuuuuuuu
Yang benar,
Aku tiba di rumah jam 11.15 malam selepas singgah beli subway..

No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Kisah asam pedas Melaka dan Muar

 Alkisah, sejak pindah pejabat baru nie, sangatlah susah nak cuti. Sebelum cuti kena pastikan ada orang backup kerja dahulu, barulah boleh c...